Uluslararası Kültürel Miras ve Turizm Kongresi
Panele, Selçuk Üniversitesi Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Necmi Uyanık, Selçuk Üniversitesi Kurumsal İletişim Koordinatörü Yrd. Doç. Dr. Ahmet Şimşek, öğretim üyeleri ve öğrenciler katıldı.
Giresun Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Varol başkanlığında, Film Yönetmeni Hacı Mehmet Duranoğlu, Aksaray Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Meral Hakman’ın katılımıyla kongrenin 8. Oturumu gerçekleştirildi.
DURANOĞLU, “BİR FOTOĞRAF ÇOK FARKLI BİR ETKİ YARATABİLİR”
Film Yönetmeni Hacı Mehmet Duranoğlu, Sultan 2. Abdülhamid’in pekçok özelliğinin dışında fotoğrafçılığa da meraklı olduğunu belirterek, devlet idaresinde fotoğrafı etkin şekilde kullandığını ifade etti. O dönemde çekilen fotoğrafların yalnızca mekan fotoğrafları olmadığını anlatan Duranoğlu, “Askeri talimlerden cezaevlerindeki mahkumlara kadar her türlü fotoğraftan yararlanmasını bilmişti. Kendi çektirdiği fotoğraflar dışında yabancı fotoğrafçıların çektiği fotoğrafları da satın almıştı. Dünyanın en büyük fotoğraf albümlerinden olan ve Yıldız Albümleri olarak bilinen 2. Abdülhamid’in fotoğraf arşivi, Osmanlı Devleti’nin o zamanki sınırlarından 35 bin fotoğrafı barındırıyor. Bosna’dan Habeşistan’a, Batum’dan Tunus’a kadar uzanan coğrafyadaki şehirler, padişahın yaptırdığı binalar var. 2. Abdülhamid dönemi fotoğraf arşivinden, Osmanlı Devleti’ni tanıtmak üzere 1890’lı yıllarda ABD Başkanı, İngiliz Kraliçesi ve Fransa Devlet Başkanı’na bu fotoğraflardan gönderildi. Bu fotoğraflar arasında ise 3 adet Konya’dan fotoğraf bulunmaktır” dedi.
YRD. DOÇ. DR. HAKMAN,“ KADINLAR DİNDE ÖZEL BİR YER SAHİPTİLER”
Aksaray Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Arkeloji Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Meral Hakman ise, “Kadının toplumun tepkisini çekmeden dışarı çıkabildiği zamanlar, belirli dini kutlamaların ve tiyatro festivallerinin yapıldığı zamanlardı. Ayrıca yaşlı kadınların sokağa çıkması da doğal karşılanıyordu. Dışarıya çıkan kadınları başlarını örtmese bile uzun pelerin şeklinde uzun elbiselerle bedenini örterek dışarıya çıkabiliyorlardı. Antik Yunan’da kadınlar, dışarıya çıkabilmek için eşlerinden izin alarak çıkabiliyorlardı. Antik Yunan’da erkekler ayrı bir yerde, kadınlar ayrı bir yerde otuyorlardı. Antik Yunan çağında, kadınlar dini hayatlarında serbest şekilde dini hayatlarını yaşıyorlardı” şeklinde konuştu.
Giresun Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Varol da Afyon-Burdur-Antalya Demiryolu Projesi’nin tarihçesi hakkında bilgi vererek, projenin hayata geçirilmesi halinde ekonomik ve kültürel anlamda ciddi katkılar sağlayacağını ifade etti.
Panelin ardından, panelistlere Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Necmi Uyanık tarafından plaket takdim edildi.
Kaynak: Haber Merkezi
BENZER KONULAR
Bodrum Müzik Festivali’nde Karsu İle Senfonik Bir Akşam
Bodrum Müzik Festivali Fazıl Say ve Nil Venditti Yönetimindeki Bilkent Senfoni Orkestrası’nın Görkemli Konseriyle Başladı
M. Sinan Ümit, “Çınarlı Dürüst, Mert ve Cesur Bir İnsandı”
Gevale Kalesi Tarihe Işık Tutuyor
Gizem Dolu Bir Hikaye "Son Kamelya"
Kul Remzi Kitabını İmzaladı
Abdürreşid İbrahim Efendi ve Şair Mehmet Çınarlı
Nasreddin Hoca’yı Ayağa Düşürmeyin
TYB’de Ödüllü Kısa Film ve Belgeseller Değerlendirildi
Başkan Altay Saraybosna KOMEK Sergisinin Açılışını Yaptı
Ziyaretçi Yorumları
Bu Habere Henüz Yorum Eklenmemiş.
KÜLTÜR-SANAT |
İŞ DÜNYASI |
TEKNOLOJİ |
EĞİTİM |
DÜNYA |